21 Kasım 2017 Salı

Yüzümdeki, Kitabın İzleri

İşte ben burada, annemin evinde seni düşünüyorum. Geçenlerde konuşuyoruz, biz pek konuşmayız yani ben cesaret edip de sürekli seni konuşturamam ya da işte ne bileyim gevezeliğim seni kaçırır korkusuyla suskun rolü oynarım. Ne demiştim konuşuyoruz, uzun bir aradan sonra yazdım sana ve sen dedin ki sen de aklımdaydın sana yazıcaktım… Şimdi düşünüyorum da acaba hangimiz diğerinin aklında en çok? Yani bence sen benim aklımda daha çoksundur benim senin aklında olduğum kadarıyla. Her neyse aklıma gelmişken bahsedeyim dedim, ben burada halının üzerinde müptelası olduğum bir kitabı okurken içerdiği dünya ve üslubunun aklımı ezmesi suretiyle sadece kitaba veya anlatıcının anlatma üslubuna bağlayamacağım biraz da uyku düzenimin bozukluğundan sebep bir uyku çöktü üzerime. Bilincim yavaş yavaş sönerken aklımda kalmaya direnen “sen” düşüncesi beni hem korkutmakta hem de yaşamıma lezzet katmakta. Korkudan ziyade özlem, gerçeliğe duyduğum özlem aslında bu garip his içimde olan. Seninle ilgili hayalimde kurduğum şairane sohbetleri yaşabilecek miyim işte bu düşünce beni hiç bilmediğim bir his ile birlikte bırakıyor geriye kalan günlerinde hayatımın.


Bir taraftan kardeşimin teyzemle olan konuşması kulaklarımı tırmalıyor. Almanyadaki kuzenimin tahmin ettiğim kadarıyla içinde bulunduğu buhrandan sıyrılmak için anlamadığım bir bağlılıkla sevdiği bu ülkeye göçme planları hakkında konuşuyorlar. Henüz bunu kendi başına yapabilecek ehliyeti ailesi onda görmüyor.

Ve ben tüm bu parazit seslere rağmen seni düşünmeye devam ediyorum çünkü son birkaç gündür aklımı hiç olmadığın kadar işgal etmiş bulunmaktasın haberin olmaksızın bir işgalcı olmanın nasıl bir his olduğunu sana sorsam büyük ihtimalle beni anlamakta güçlük çekeceksindir çünkü haberinin olmaması zaten bundan bihaber olduğun anlamı gelmekte ve haliyle bir şey hissetmen söz konusu olmayacaktır. Ancak bu durum benim bu konuda senin hislerinle ilgili hayal kurmamı engelleyemez işte sahip olduğum bu özgürlük beni bu başta bahsettiğim kelimeler ile pek anlatılamayacak hisler içerisine sokmakta. Merak ediyorsunuz nedir diye diyorum ya tarifi pek mümkün görünmüyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder